رادیاتور آب جک j5 دنده ای؛ قلب خنک کننده موتور شما
سلام به مالکان محترم جک j5 دنده ای! وقتی صحبت از سلامت موتور خودرو می شود، همه ما به روغن و بنزین فکر می کنیم. اما یک قهرمان خاموش در زیر کاپوت شما وجود دارد که اگر کارش را درست انجام ندهد، می تواند موتور را به معنای واقعی کلمه از بین ببرد: رادیاتور آب.
رادیاتور، نه یک مخزن ساده، بلکه یک مبدل حرارتی بسیار دقیق است و در جک j5 دنده ای شما وظیفه ای حیاتی را بر عهده دارد.
مای جک ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودروهای چینی بصورت همه روزه در خدمت تمام هوطنان عزیز می باشد و بهترین کیفیت رادیاتور آب جک j5 دنده را ارائه می دهد.
رادیاتور آب جک j5 دنده دقیقاً چه کار می کند؟ (وظیفه اصلی)
موتور خودروی شما هنگام کار کردن، گرمای بسیار زیادی تولید می کند. اگر این گرما دفع نشود، قطعات داخلی ذوب شده، واشر سرسیلندر می سوزد و موتور یاتاقان می زند. اینجاست که رادیاتور وارد عمل می شود:
- جذب گرما: مایع خنک کننده (مخلوط آب مقطر و ضد یخ/ضد جوش) توسط واترپمپ به داخل مجاری داغ موتور پمپاژ می شود و تمام گرمای اضافی را جذب می کند.
- انتقال به رادیاتور: آب داغ به بالای رادیاتور هدایت می شود.
- خنک سازی: این آب داغ از طریق لوله های باریک و پره های آلومینیومی رادیاتور عبور می کند. هوایی که از جلوی خودرو وارد می شود (یا توسط فن کشیده می شود) با این پره ها برخورد کرده و گرما را از مایع خنک کننده جدا می کند.
- بازگشت: آب خنک شده دوباره به موتور باز می گردد تا چرخه خنک سازی را از سر بگیرد.
وظیفه رادیاتور این است که دمای موتور جک j5 شما را همیشه در محدوده استاندارد (حدود ۹۰ درجه سانتیگراد) نگه دارد.
علائم هشدار دهنده خرابی رادیاتور آب جک j5
توجه به این نشانه ها می تواند شما را از یک تعمیر گران قیمت نجات دهد:
- بالا رفتن سریع آمپر آب: اگر آمپر آب (نشانگر دمای موتور) به طور غیرعادی و بهخصوص در ترافیک یا سربالایی ها بالا می رود و به محدوده قرمز نزدیک می شود، اولین مظنون اصلی رادیاتور (یا فن آن) است.
- نشتی مایع خنک کننده: مشاهده چکه کردن آب (اغلب به رنگ سبز، نارنجی یا صورتی) در زیر خودرو، به ویژه هنگام پارک کردن. این نشتی می تواند از خود بدنه رادیاتور، مخزن پلاستیکی یا اتصالات شلنگ ها باشد.
- رسوب و تغییر رنگ آب رادیاتور: اگر مایع داخل منبع انبساط کدر، قهوه ای یا دارای ذرات جامد و لجن مانند شده است، نشان دهنده خوردگی داخلی و رسوب گرفتگی شدید رادیاتور است. این رسوبات کانال های خنک کننده را می بندند (کور شدن رادیاتور) و کارایی آن را از بین می برند.
- کاهش دائم آب رادیاتور: اگر مجبور هستید مرتباً به مخزن انبساط آب اضافه کنید و هیچ نشتی ظاهری وجود ندارد، ممکن است رادیاتور در حال بخار کردن بیش از حد باشد یا نشتی های بسیار کوچکی وجود داشته باشد که در زمان روشن بودن موتور مشخص نیستند.
سه تا دیگر از محصولاتی که مای جک با کمترین قیمت ارائه می دهد، درب رادیاتور آب جک j5 دنده و فن رادیاتور کولر جک j5 دنده و رادیاتور کولر جک j5 دنده می باشد.
نکات طلایی نگهداری از رادیاتور آب جک j5 دنده
عمر یک رادیاتور باکیفیت طولانی است، به شرطی که شما از آن مراقبت کنید.
- استفاده از ضد یخ و ضد جوش (چهار فصل): مهم ترین نکته! ضد یخ نه تنها از یخ زدن در زمستان جلوگیری می کند، بلکه در تابستان نقطه جوش آب را بالا می برد (ضد جوش) و از زنگ زدگی و خوردگی قطعات آلومینیومی رادیاتور و موتور جلوگیری می کند. همیشه از مخلوط توصیه شده (معمولاً ۵۰/۵۰ با آب مقطر) استفاده کنید.
- پره های تمیز: مطمئن شوید پره های رادیاتور که پشت جلو پنجره قرار دارند، با گرد و خاک، حشرات یا برگ مسدود نشده باشند. انسداد پره ها جریان هوا را کاهش می دهد و رادیاتور را تنبل می کند.
- هواگیری صحیح: پس از هر بار تعویض مایع خنک کننده یا باز و بسته کردن شلنگ ها، مطمئن شوید سیستم خنک کننده جک j5 به درستی هواگیری شده است. وجود هوا در سیستم می تواند باعث گردش ناقص مایع و در نتیجه گرمای بیش از حد شود.
- درب رادیاتور (درب منبع انبساط): درب رادیاتور قطعه کوچکی است که فشار استاندارد سیستم را حفظ می کند. اگر خراب شود، فشار مناسب ایجاد نمی شود و مایع زودتر به جوش می آید. (مانند همان درب رادیاتوری که در ابتدای گفتگو درباره آن صحبت کردیم!)
رادیاتور آب، محافظ اصلی موتور جک j5 دنده ای شماست. با یک نگاه ساده و دوره ای به منبع انبساط و استفاده از مایع خنک کننده استاندارد، می توانید خیال خود را برای سال ها از بابت سلامتی موتور آسوده کنید.
برای کسب اطلاعات از قیمت دقیق و به روز رادیاتور آب جک j5 دنده با مای جک ارائه دهنده انواع لوازم یدکی جک و لوازم یدکی جک j5 تماس بگیرید.

دیدگاهها0
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.